پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261772
کمبود محبت علت اصلي در بروز حوادث خشن است
تاریخ انتشار : 1402/02/18 09:57:55
نمایش : 584
معاون فرهنگي-اجتماعي دانشگاه شهرکرد گفت: کسي که مهر و محبتي را در حد بالا در خانواده درک کرده باشد به راحتي دست به خشونت نمي‌زند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عزيز الله مولوي معاون فرهنگي-اجتماعي دانشگاه شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: پديده‌هايي مانند فاجعه سبزوار چند بعدي و چند شکلي هستند.
 
وي تصريح کرد: براي تحليل اين وقايع عوامل متعددي از گستره‌ها و تبارهاي متفاوت وجود دارد، که شامل عوامل معرفت‌شناسي، حقوقي، قانوني، جامعه‌شناختي و روان‌شناختي، فرهنگي و اجتماعي و رسانه‌اي وجود دارد و امروز انسان‌ها پيش از آنکه از خانواده و پدر و مادر خود متاثر باشند از رسانه الگو مي‌گيرند.
 
مولوي اضافه کرد: مي‌توان گفت به دليل شرايط فرهنگي-اجتماعي و وضعيت اعتقادي موجود در برخي از گستره‌ها مغلوب پروپاگانداي رسانه‌اي مي‌شويم و اين يکي از پرنقش‌ترين عوامل است.
 
معاون فرهنگي-اجتماعي دانشگاه شهرکرد افزود: فضاي مجازي القائات باطل شبکه‌هاي اجتماعي، پيام‌رسان‌ها، شبکه‌هاي ماهواره‌اي، سايت‌هاي متاثر از سرويس‌هاي جاسوسي منطقه و... را در اختيار مردم قرار مي‌دهد و از مهم‌ترين عوامل بروز چنين پديده‌هايي است.
 
وي گفت: خانواده در بروز چنين پديده‌هايي نقش بسزايي دارند و امروز براي جلوگيري و کاهش آسيب‌هاي تربيتي، رفتاري، شناختي و رواني سيطره فضاهاي مجازي بايد هم کارکردهاي تربيتي خانواده‌ها و هم فضاي عاطفي، رواني و مبتني بر عشق خانواده تقويت شود.
 
مولوي گفت: جواني که به راحتي چاقو به دست مي‌گيرد و به راحتي سينه هم‌وطن خود را مي‌درد، مشکلات بسياري دارد که مهم‌ترين آن فقر محبت است، چراکه کسي که مهر و محبتي را در حد بالا در خانواده درک کرده باشد به راحتي دست به خشونت نمي‌زند.
 
وي خاطرنشان کرد: لازم است خانواده‌ها نقش محبت را نسبت به فرزندان تقويت و توصيه کنند، ويژگي مشترک افراد خشن اين است که همه تربيت‌يافته خانواده‌هاي پرخشونت هستند.
 
انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html